برگزاری نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و موسسات آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی در دانشگاه علم و فرهنگ

نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیردولتی، دوشنبه ۱۵ اسفندماه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

به گزارش معاونت دانشجویی و فرهنگی، حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی، از سخنرانان این نشست، ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نشست گفت: انقلاب عزیزمان مولودهای زیادی همانند برخی دانشگاه‌ها، سپاه پاسداران، جهاد سازندگی و همچنین جهاددانشگاهی دارد. دانشگاه تربیت مدرس که بنده افتخار هیئت‌علمی آن را دارم نیز از مولدهای انقلاب است. عده‌ای از جوانان کار بزرگی انجام دادند و جهاددانشگاهی را تشکیل دادند و یک خودباوری ملی را در کشور ایجاد کردند و آن هم زمانی که بسیاری از ما مسائل فنی را نمی‌دانستیم. در دفاع مقدس که پیش آمد حتی سیم خاردار هم نداشتیم، اما جهاددانشگاهی از همان اول فعالیت‌های فنی و علوم انسانی را آغاز کرد و در دفاع مقدس هم موثر بود.

در ادامه مهدی باصولی، رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در ابتدای این نشست سخنرانی کرد و گفت: جهاددانشگاهی یک نهاد انقلابی است که در حوزه‌های مختلف فعالیت می‌کند. رهبر معظم انقلاب درباره جهاددانشگاهی می‌فرمایند من در مورد جهاددانشگاهی اعتقادم این است که ترکیب جهاد و دانشگاه که ترکیب ارزشی و علمی و معنوی است دارای پیام است و نشان می‌دهد می‌توان علم جهادی و جهاد علمی داشت و این همان کاری است که شما به آن مشغول هستید. جهاددانشگاهی در چهار حوزه اصلی فعالیت دارد. یکی از این موارد حوزه پژوهش‌های بنیادین، توسعه‌ای، کاربردی، مراکز خدمات تخصصی همانند پژوهشگاه رویان، پژوهشگاه ابن سینا، پژوهشگاه علوم انسانی و ... هستند.

علیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی نیز در این نشست ضمن تبریک میلاد حضرت حجت(عج) گفت: معتقدم در شرایط جدیدی از وضعیت اجتماعی واقع شده‌ایم که بیان این وضعیت جدید در صحبت‌های مقام معظم رهبری در سال 1397 اتفاق افتاد، یعنی همان زمانی که سند گام دوم انقلاب با تحلیل قدرتمندانه به جامعه ایران ارائه شد. آن متن از سه عظمت مهم در رابطه با انقلاب اسلامی سخن گفته است که شامل وقوع، مسیر طی‌شده و افق پیش رو هستند. اما این صورت سند است بلکه نظام معنایی سند بر سه موضوع شامل قطعیت‌ها، شگفتی سازها و علایم تغییر تأکید دارد.

در انتها، جلسه پرسش و پاسخی با حضور دکتر کلانتری معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر جعفرپور قائم مقام معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، دکتر کلانتر مهرجرد معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، دکتر عمادی مدیرکل دفتر آموزش عالی غیر دولتی و دکتر ذوالفقاری مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه‌ریزی امور فرهنگی و اجتماعی و معاونین فرهنگی اجتماعی دانشگاه و موسسات آموزش عالی غیر دولتی غیر انتفاعی با هدف بیان مشکلات و دغدغه‌های دانشگاه‌ها در حوزه فرهنگی برگزار گردید.

نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها و مؤسسات غیر دولتی- غیرانتفاعی سراسر کشور با حضور دکتر مسلمی نائینی رییس و معاونین جهاددانشگاهی، دکتر کلانتری معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به همراه مدیران و مسئولان این وزارتخانه در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

بازدید از نمایشگاه سومین جشنواره ملی دانشجویی صریر و اجرای گروه تواشیح سایر برنامه‌های این نشست بود.